عوارض جراحی دیسک کمر
نوشته شده توسط : dr samadian
عوارض جراحی دیسک کمر

آیا جراحی دیسک کمر ضروری است؟

اگر درد کمر بعد از چند ماه درمان غیر جراحی کاهش نیابد، و یا به دارو پاسخ ندهد، و یا اگر شما قادر به انجام فعالیت های روزانه نباشید ، منطقی است که عمل جراحی دیسک کمر را مد نظر قرار دهید. البته بیمارانی که دردشان ناشی از دیسک کمر است باید مورد عمل جراحی قرار گیرند ، اگر درد ناشی از دیسک نباشد با عمل جراحی نیز فرد بهبود نخواهد یافت.

بنابراین انجام جراحی دیسک کمر زمانی برای بیمار تجویز می‌شود که قبل از آن ، تمامی روش‌های درمانی غیرتهاجمی به کار گرفته شده و ناموفق بوده باشند و عواملی مانند تنگی کانال نخاعی یا بیرون‌زدگی دیسک کمر موجب درد شدید بیمار شده باشد.

عوارض جراحی دیسک کمر

هر عمل جراحی همراه با ریسک و خطراتی و عوارضی است. عمل جراحی دیسک کمر نیز عوارض خاص خود را دارد که برخی از این عوارض موقتی و به مرور برطرف می شوند و برخی دائمی هستند :

  • واکنش به بیهوشی یا داروها
  • خون ریزی
  • عفونت
  • لخته های خون در پاها یا ریه ها
  • گزگز و بی‌حسی دست و پاها یا درد منتشر شونده از ستون فقرات به دست و پا
  • آسیب عصبی، که می تواند منجر به ضعف، فلج، درد، اختلال عملکرد جنسی، یا از دست رفتن کنترل روده یا مثانه شود

از عوارض جراحی دیسک کمر دائمی میتوان به عود بیماری اشاره کرد. البته همه در معرض عود بیماری نیستند و در ۵ تا ۱۰ درصد موارد عود بیماری مشاهده شده است. حدود ۹۰ درصد مبتلایان به دیسک کمر در زمان عود بیماریشان با استراحت کردن، فیزیوتراپی و مصرف داروها بهبود پیدا می‌کنند.

به خشکی ناشی از بی‌حرکتی از مهم‌ترین عوارض جراحی دیسک کمر بعد از هفته اول است که البته در اکثر موارد اجتناب‌ناپذیر است. درواقع، دردی که بیمار در این زمان دارد ناشی از بی‌حرکتی است.

از هفته دوم به بعد، وضع فردی که جراحی دیسک کمر انجام داده است، پایدارتر میشود و بیمار می‌تواند با حفظ وضع مناسب و به آرامی و استفاده از کمربند طبی مناسب کارهای روزمره خود را در منزل انجام دهد. در این راستا فرد می‌تواند حرکات درمانی تجویز شده از سوی متخصص فیزیوتراپی را به آرامی و با احتیاط‌های ذکر شده انجام دهد.

بسیاری از تمرینات ورزشی بعد از جراحی دیسک تقریبا بعد از گذشت سه ماه از جراحی آغاز می‌‌شود که نوع این تمرینات نیز به سطح و نوع جراحی وابسته است. همچنین در برخی افراد بهبود کامل بعد از جراحی دیسک بین مهره‌ای ممکن است تا چهار ماه به طول بینجامد.

جراح و متخصص مغز و اعصاب بعد از تشخیص  و قبل از جراحی عوارض احتمالی جراحی را به طور کامل برای بیمار توضیح خواهد داد. بنابراین اگر تصمیم به جراحی دارید در انتخاب بهترین جراح ستون فقرات و مغز و اعصاب دقت فرمایید.




:: برچسب‌ها: آدرس کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب در تهران , بهترین جراح مغز و اعصاب , بهترین درمان دیسک کمر , بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب , بی حسی پا بعد از جراحی دیسک کمر , تشخیص دیسک کمر , جراح ستون فقرات , جراحی دیسک کمر , درد پا بعد از عمل دیسک , درد دیسک کمر چگونه است , درمان بی حسی پا بعد از عمل دیسک کمر , دکتر صمدیان , دکتر محمد صمدیان , علت ورم پا بعد از عمل دیسک کمر , عوارض بعد از عمل دیسک کمر , متخصص مغز و اعصاب ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: